Avgiftning

Då var det dags för avgiftning igen..... Efter Tomas o Labans kalas har det bara varit godis, glass, pizza o diverse andra onyttigheter. De ynka kilon jag gick ner innan semestern har jag väl gått plussat på med råge nu. Jaja jag ska inte trötta ut mig/er med mitt evinnerliga viktprat. Det är helt enkelt dags att återgå till de gamla vanliga bättre vanorna så att man kan få på sig jeansen igen när jobbet börjar dvs om ca 14 dagar.

Förra veckan var vi till Göteborg i två dagar. O det var mysigt men också ganska jobbigt. Vi kom ner vid 14.30 tiden på tisdagen o checkade in på hotellet. Sen skulle Tomas hitta en parkeringsplats.. Jo tjena, det tog 1 timme för honom att hitta en. Under tiden skulle jag få tag på mynt som räckte under denna parkeringstid o det var också ett kapitel för sig. Många automater tar ju kort men inte de betalkort som jag har utan bara bensinkort. Så där stod jag o matade in enkronor för fulla muggar. 1,5 timme senare så tog vi oss in på Liseberg. O där var vi inte ensamma. 45 min kö till Flumride, 50 min kö till Kållerado, 1 timme kö till Rabalder mm mm. Men det var bara att ställa sig i köerna o se glad ut. Laban gillade Kållerado bäst så den åkte vi 3 gånger under tisdagen o tre gånger under onsdagen.  Vi köpte ju ett tvådagars åkpass så vi kunde ju gå in på onsdagen med. Vi stannade kvar till Liseberg stängde kl 22 o laban slocknade inom 15 minuter på hotellrummet. Tomas o jag var rätt trötta med o somnade gott med.

På onsdagen såg jag fram emot hotellfrullen. Visst den var stor o god men det fattades det där extravaganta såsom smarriga wienerbröd eller färska croissanter. Men mätt blev jag ju iallafall så det räckte och blev över. Vi checkade ut från hotellet gick o lämnde väskorna i bilen o så bar det av till Liseberg igen. O satan i gatan, där var vi inte ensamma. Vi stod i kö nästan 1 timme för att komma igenom entrén. Vi sprang direkt bort till Kållerado o lyckades åka 3 ggr innan kön blev för lång. Sen delade Tomas o jag på oss för vi ville båda åka Balder. Under tiden som Tomas åkte Balder tog jag med Laban på en ny Flumride tur.



Då var det dags Balder för mig med.. Ställer mig i kön... Jajamen det var 1 timmes kö dit med. Men det rörde på sig hela tiden så det var helt ok. Ju närmre vagnen jag kom desto mer pirrig blev jag. Hamnade näst längst bak. Spände fast mig o svosch så for vagnen iväg. Satan vilken tur. Jag var helt darrig i benen när jag klev av men även exalterad över denna adrenalinkick.
Letade sen upp min familj o vi bestämde oss för att åka hemåt. Vi stannade i Borås för att käka lite.
Sååå skönt att komma hem till sin egen säng.

Resten av veckan har varit lugn. Återkommer snart med fler blogginlägg nu har jag en huligan som vill spela Bompaspelet.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0