Dagisabstinens

Nu har dagis varit stängt i 4 veckor snart o laban ska även vara hemma hela nästa vecka. Han lider nu av grav dagissjuka o vill sååå gärna leka med sina kamrater. Varje dag frågar han -Kan jag få leka med, Abbe, Love, Elsa m fl... Vi har dragit med honom på massor av saker o han får leka med kompisar nästan dagligen men det räcker tydligen inte. Ojoj, så skönt det ska bli när han får börja gå sina 4 timmar om dagen på dagis igen. Det märks verkligen att han behöver den stimulin som dags ger.

När han får komma hem till sina kompisar blir dom så ivriga att de efter 30o minuter eller så blir så livliga att de börjar slåss.. Konstigt att de inte kan leka lite lugnt. Tänk om man som vuxen betedde sig på samma sätt. Fast det är väl det som sker bland vissa personer när de har fått lite för mycket alkohol i sig.. De blir lite för exalterade på dansgolvet/korvkön o börjar slåss.

Vi får se vad jag kan hitta på för min son idag så han klarar av denna dagen med. På återhörande.


Kommentarer
ELIN

Jaa det har blivit en hel del "lyx" de här veckorna.. När vi kommer hem måste det bli skärpning :)



Väskan + innehåll var borta när vi gick hem, jag glömde skriva det. :)



Ha det gött!

2010-08-06 @ 09:43:59
URL: http://vanillacupcakes.blogg.se/
Mie

Tänk vilken abstinens barnen får när de är hemma. Jag kommer ihåg hur jag såg framför mig hur barnen skulle njuta av att få lite tid med mamma.. jo pyttsan! S

Nu är de 16 och 18 och njuter inte av mammatid nu heller. ;)

Kram Mie

2010-08-06 @ 20:53:57
URL: http://blogg.passagen.se/mie2010/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0