Tillbringat en natt i fängelse...

Jajamen nu har hela min lilla familj tillbringat en natt i en fängelsecell. Det var lite trångt, men finns det hjärterum så finns det stjärterum. Nu hade vi ju egen nyckel så vi kunde gå ut o in som vi ville så det var inte så otrevlig fängelsevistelse.
Nu har vi inte varit ett dugg kriminella utan vi har varit i den mysiga kuststaden Västervik på en liten semestertripp. Vi hade ju inte bokat något hotell utan travade upp till turistbyrån o hämtade en lista över boende. Vi hittade detta mysiga hotell http://www.hotellfangelset.se/


Det är alltså ett gammalt fängelse som de rustat upp o man bor i cellerna. Vårat dubbelrum bestod av en säng på 140 cm, ett litet badrum o ett litet bord. Sen var det fullt. Om jag sträckte ut armarna kunde jag nudda väggarna på varje sida. Rummet var kanske 6kvm stort/litet. Men men vi skulle ju bara bo där en natt så det gick bra. Hotellet är helt nyöppnat så allt är fräscht o rent. Frukosten fick man lägga till 70 kr extra för. Det var en helt okej frulle. Man hade lite olika brödsorter, pålägg, yoghurt o flingor. Kokta ägg o självklart kaffe, te och juice. Så har ni vägarna förbi Västervik så tycker jag ni ska checka in på detta mysiga hotell. 

  
Inte lätt att få en bra bild på rummet för det var så litet jag kunde inte stå inne i rummet o fota för man fick ingen helhet då. Vi bodde i cell 21.


Vi började vår semestertripp med att åka ner till stugan i Småland. På så vis hade vi bara 4 mil till Västervik dagen efter. Farmor/svärmor var i stugan men hade tänkt åka hem men Laban övertalade henne att stanna. Natten i stugan var som vanligt lite småjobbig för min rygg i dessa förbaskade sängar. Men men jag överlevde.  Färden fortsatte på måndagförmiddag o vi anlände till ett kvalmigt Västervik runt lunchtiden. Letade upp turistbyrån o sen detta hotell. Gick ut på stan för att kolla läget. Käkade sen lunch o så hade laban hittat en lekpark i Stadsparken som han ville gå till. Vi hann att vara där i ca 2 minuter sen började det att hällregna. Fick springa upp till en scen med tak o där stod vi o
häckade en bra stund. Man ser inte så bra på bilden att det regnar men det gjorde det.
















Vi beslöt oss för att traska upp till hotellparkeringen igen o åka ut till en skoafför för jag hade så förbenat ont i mina fötter så jag ville inhandla ett par bekväma tofflor. Jag hittade ett par tofflor för 99kronor inte så snygga men mycket skönare för mina fötter. Inhandlade lite gott till kvällen o åkte tillbaka till hotellet. När Laban hade slocknat satt jag o Tomas o pratade en stund men v i somnade rätt snart vi med.

Tisdagmorron vaknade vi rätt tidigt. Gjorde oss i ordning o gick ner o åt frulle. Efter att vi checkat ut gjorde vi ett nytt försök att åka till Stadsparken. Denna dag hade vi bättre tur med vädret o Laban lekte länge i denna park som hade mycket roliga grejer. Han träffade ju även andra barn som var roliga att leka med.

    
  

När Laban hade lekt av sig en bra stund så åkte vi ut till "mammas lekaplats" Lager 157. Det fanns en hel del kläder o roliga grejer. Jag gick in på lagerrensningen och fyndade två par jeans, en kjol o en klänning för sammanlagt 200:- Eftersom jag ska till Ullared i oktober så kände jag att det är dumt att handla för mycket. Efter min lilla shopping så gick vi o käkade o sen bar det av hemåt. Vi stannade dock till i Falerum för Tomas ville kolla efter skor till sig själv. Min käre make har ju strl 49 i skor o butiken i Falerum brukar ta in skor i stora storlekar.  Jag hittade dessa skor, som jag dock inte köpte. Kan se mig själv stolpa upp till dagis med stilettklackar o lämna in Laban på Snäckan. Hem skulle vara värre för då har jag ju inte vagnen att ta stöd av. Visst om jag bara skulle sitta på en barstol en hel kväll så kan jag tänka mig dessa skor. Men annars är de ju mord för både rygg o fötter.



Skönt att komma hem igen o få sova i sin egen säng. Jag åker gärna tillbaka till Västervik igen för det var en mysig stad. Två dagar kvar av min semester sen är det återigen dags att jobba igen. Men det ska bli skönt att komma tillbaka till vanliga rutiner igen.


Kommentarer
Cecilia

Låter som en trevlig semester. Jag hoppas väl kunna ta någon egen semester när vardagen lugnat ner sig i september-oktober.



kram

2010-08-11 @ 11:55:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0