Svar från röntgen

Om jag var låg igår så är jag ännu mer låg idag.. men samtidigt lättad över att jag fått svar på varför jag har ont i ryggen. Jag fick som sagt var svar från min läkare idag ang. magnetröntgen som jag gjorde förra veckan. Så här lyder brevet.

"Bästa Anette
Jag har nu fått svar på MRT-undersökningen av Din ländrygg. Man ser som tidigare Din spondylolistes (kotglidning) övergången ländkotor och sacrum. Dessutom ser man lite högre upp i ländryggen ett discbråck som skulle kunna ge påverkan ut i Ditt högra ben. Dessutom hittar men som bifynd en sannolik cysta på ena äggstocken.

Avseende det senare skriver jag en remiss till gynekologen för en undersökning och bedömning.
För själva ryggåkommorna skrives nu en ny remiss till ortopeden med förhoppning att de snart träffar Dig och diskuterar fortsatt behandling.

MVH.... (läkarens namn)


Jahapp... det kom lite som en överraskning detta med disckbråcket. Men det förklarar ju mer varför jag har de symptom som jag har dvs muskelsvaghet i benet o domningar. Jag googlade lite förut o såg att det var symptom.

Men detta med den troliga cystan kom lite som en chock. Jag fick också idag en kallelse till gynekologen i Motala, jag ska vara där den 1a mars. Förmodligen är det en ofarlig grej som är lätt att åtgärda men det kommer ändå att vara lite oroligt fram till detta datum. Har inte haft några direkta känningar av detta. Joo ibland vid viss tid i månaden har jag fått rätt grym "mensvärk" men jag har ju trott att det just berott på mensvärk, men det kan kanske ha sin förklaring. Jaja, nu ska jag inte måla fan på väggen.

Jag är glad att jag lyssnade på Tomas som fick mig att ringa till läkaren så att detta uppdagades. Jag är annars rätt bra på att "förtränga" min krämpor.

Nu ska jag återgå till mitt jobb. Korra inrikes härnäst.




Kommentarer
tezz

hoppas allt går som det ska!

Kram

2010-02-12 @ 21:13:16
grannen

Usch vad jobbigt att gå o vänta på en undersökning. Lite kan jag förstå för det var inte kul när jag fick hem brev om att jag hade cellförändringar på livmodertappen. Det var asjobbigt att vänta på ny undersökning + sen vänta 1 månad på svar! Kram på dig!

2010-02-17 @ 10:19:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0