Efter helgen

Kommer måndagen, men en ledig sådan. Skönt, imorron ska jag jobba igen och det kommer bli ett par veckor med bara ledig lördag för nästa ledighet gick om intet då vi ska börja med nya schemat i februari. Och för att komma i rätt fas så blir det att jobba lite extra. Så jag kommer sannerligen få känna på att jag lever ett tag framöver. Men inget ont som inte har någe gott med sig.

Jag och Laban har varit över till grannen o tittat på bebisen Texas. Men det blev inte så mycket snusa bebis där inte för han bara sov o sov. Hade liksom inte hjärta att slita upp honom ur barnvagnen för att jag skulle få ta i honom. Nog för att jag gillar småbarn men jag är inte så desperat ;-)

Folk brukar fråga mig om när det är dags för laban att få ett syskon.. jag kan genast säga att just nu känns det väldigt avlägset eftersom jag har haft en grym värk i min rygg de sista månaderna och att bära på en baby o sen allt runtomkring denna känns ju som att min rygg inte kommer att klara av. Jag känner att det absolut inte är värt det.... Med ryggvärken får jag sämre humör, taskigare tålamod o mindre ork så jag känner att det faktiskt får vara nog med ett barn. Laban får bli vår lilla prins som vi kan "skämma" bort på alla sätt o vis.
Jag beundrar verkligen de personer som orkar skaffa o ta hand om fler än två barn, antingen är de supermänniskor eller också är de galningar (missförstå mig rätt nu). Näää jag är nog inte en sån person som klarar av mer än ett barn eftersom jag känner mig alldeles för egotrippad. Jag behöver ha min egna tid också inte bara vara morsan hela dagarna.

Nu börjar det bli dags att plocka iordning lite här hemma för det ser ut som kriget. Städa är verkligen inte min starka sida.


 Lite bilder på badpojken Laban o katten Pussel.

Pussel tycker att vi har alldeles för lite fönsterbrädor så han sitter o balanserar på fönsterlisten o elementet när han ska spana på fåglar.


Laban i bubbelbadet.....Jorå det finns en kropp därunder.



Kommentarer
tezz

vilken cool o bra bild på Laban:-)

2010-01-11 @ 21:22:36
Cecilia

härlig bild på lill-killen!!!! Vad gäller barn, så ska du göra det som känns rätt för dig! jättebra!



kram

2010-01-11 @ 22:08:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0