Frågan är, bil, buss eller övernattning??

Ja till Ullared alltså.... Jag är ju en Gekåsfantast och jag brukar åka dit två gånger per år. Vår o höst. Jag tycker det är kalas eftersom de har bra o billiga barnkläder. Mycket bra plagg till mig med. Eftersom Laban avskyr att vara i affärer så brukar det inte bli så mycket av den varan under veckorna.  Så det gäller att passa på när man väl är inne i en stor butik.

Så nu har jag kommit till mitt "dilemma" om jag denna gång ska ta bilen, en bussresa eller t o m slå till på en övernattning nästa gång jag åker.
Fördelar o nackdelar med resp. alternativ.

Bil
+
frihet om när man vill åka dit o hem.
+ Man väljer sitt eget sällskap.

- Bilen kan pajja o så står man där.
- Kan bli trångt i bagaget.

Buss
+
Behöver inte tänka på att koncentrera sig på trafiken.
+ Sova i en buss kan vara skönt.
+Man behöder inte snurra efter en parkeringsplats.

-Man kan ha oturen o få rediga gnällkärringar o gubbar som sällskap
-Bussen kan pajja o då står man där.

Stuga med övernattning
+ Man slipper köra 52 mil t/r på en dag.
+ Man kan handla både under dagen som man kommer dit o sen shoppa loss dagen efter, då kan man också åka hem lite tidigare den dagen, mer utvilad.
+ Man får en trevlig kväll i stugan med lite god mat, dricka o trevligt sällskap.

-Kostar några kronor mer.
-Kan vara en sunkig stuga/rum
-Härjiga grannar.

Jaaa ni ser  man kan hitta för o nackdelar med alla alternativ. Men jag ska fundera lite till o framförallt ska jag kolla med vänner o bekanta som kan tänka sig att vilja följa med och de har ju en åsikt om vad de kan tänka sig.
Är det nån av er som läser detta som vill följa med o i sånna fall vilket alternativ föredrar du???

På återhörande.

 

 

 

 



Kommentarer
Sandra

Övernattning är ett måste efter de gånger jag varit där. Kan bli riktigt roligt på kvällen med lite vin och klädprovning. Du behöver inte prova något inne i affären utan det gör du på kvällen och sen om något inte passar lämnar du åter det dagen efter. Och har du missat att handla något är det ju bara att gå in dagen efter och köpa det. Det blir inte så dyrt med motellrummen heller. Jag tror vi gav 500 för en natt som vi sen delade på fyra personer. Helt ok enligt mig och mamma!!

2010-01-27 @ 12:33:08
URL: http://mammajoelsson.blogspot.com
Frida

Stuga låter väl toppen! Vi ska åka frampå vårkanten, då får mor min va barnvakt! Lycka till med funderingarna.

2010-01-27 @ 12:51:56
Anette

Till Frida o sandra..



Joo stuga är verkligen ett bara alternativ. jag har kört det en gång o då åkte jag med mamma o pappa. + att Laban var med den gången. Jag skulle aldrig ta med mig något mindre barn till Ullared om jag bara åkte över en dag. Snacka om stressmoment. Men då när vi hyrde stugan gick det bra. Laban fick vara med mig en snabb vända på fredagen o sen på lördagen så delade jag o mamma upp passningen. När jag var inne passade hon laban ute.. Joo det tål att tänkas på med stuga.

2010-01-27 @ 17:55:50
Johan

Stuga blir det för oss med skulle jag tro. Vi åker framåt våren, längtar redan.

2010-02-03 @ 11:22:01
Lia Hof

Klart du ska övernatta!

Kom och bo hos oss då. Nystartat boende i Ullared där du bor i slottsmiljö för 265 kronor!

2011-07-25 @ 15:24:13
URL: http://www.liahof.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0