S, som i semester... eller sura uppstötningar..

Eller kanske både ock. Igårkväll när jag kom hem från jobbet så låg Laban o sov nere i gästrummet. Tomas berättade att han hade vaknat o haft ont i magen mm. Sa att han ville kräkas, men det kom inget....DÅ..

Jag gick o lade mig i rummet jag med o Tomas gick o la sig i vårt sovrum. Sen nån timme senare så vaknar L med ett ryck o säger "bråttom bråttom, måste kräkas". Jag får tag i honom lyfter in honom i badrummet o så precis när jag ställer ner honom på golvet så öppnas en fontän.. Ut kommer denna kräka över mig, över laban o ner på golvet. I det läget är det bara att bita ihop o inte lägga en pizza själv. I med laban i badkaret, av med pyjamas o ta hand om allt elände... O vad gör Tomas... INGENTING, han bara sover o sover. Jag kände att jag inte kan traska upp med kladdiga fötter o väcka honom.

Jahapp... Så var allt någorlunda fixat i badrummet.. Gå o lägga sig igen.. L somnar om, men ca 40 minuter senare är det kört igen. Men denna gång hann vi in i badrummet o fälla upp toalocket.  Upp kom vattnet som han druckit.

Tillbaka till sängen o L somnar igen. Det tog ju ett tag innan jag lyckades knoppa in. Sov väl ca 4 timmar i natt.
Men laban har varit kräkfri hela dagen så jag tror att det bara var nån liten elak bakterie som spökade i magen på honom.
Vi skulle ha träffat syster med dotter idag. Men när syster fick höra om nattens eskapader så vågade hon inte riskera att det var smittsamt. Vi ska däremot ses på fredag istället.

Jag o L åkte till Ladugård 206 o intog en lunch. Jag käkade deras buffé och den var oerhört god med många smaker. Jag överåt inte och jag höll mig ifrån potatisen, pastan o brödet så det blev en meny i lchf/gi tecken.  Vi får se om det blir vågdag på fredag eller lördag. Ska nog ta lördag för annars finns det risk att det blir för många dagars undantag.. "Börjar ju alltid om på en måndag" ;-)

Klockan är 20.10 o både L o T sover sen ca 40 minuter... hopplöst att Tomas alltid ska somna också.  För han blir sittandes uppe till 2 på nätterna och är svårväckt satan på morronen. Men några sovmornar ska jag minsann ha under semestern också, det ska jag se till.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0