Snart, snart....

Har jag semester. Imorron onsdag börjar min ledighet. Fredagen den 13e (olycksbådande) kommer jag att vara tillbaka på jobbet. Utvilad, solbränd och "slimmad(?) Hmm får väl se med där sista. Jag ska verkligen se till att inte sommarfrossa på glass, pommes, pizza mm mm.. Som det lätt blir på semestern. Jag ska sköta mig i veckorna o unna mig gott när det verkligen gäller.
Dagen efter att jag börjat jobba igen så är vi inbjudna på ett bröllop. Eller snarare en bröllopsfestival som paret väljer att kalla det. Det är en arbetskamrat till mig som kommer att gifta sig. Ska bli kul att få på lite bröllop. det blir ju inte så ofta.

Här kommer en liten bildkavalkad från midsommar och framåt.



Skönt att bada. Detta är från badberget vid stugan på midsommarafton.


Det är så spännande med traktorer. Det är Tomas morbror Leif som har ett gäng med traktorer som Laban gärna klättrade i på midsommarafton.


Såååå hääääär stora däck har traktorer.. Laban försöker att nå upp till det översta.



Här har vi en gammal "Buster" eller var det en "Boxer".. jag kommer inte ihåg. Tomas sa det men mitt intresse för gamla fordon är inte så hög.


Däremot att klappa hästar och andra gulliga djur gillar jag. Här var en liten söt pålle på Sommarknäppen i vadstena i helgen.


Laban gillade också hästarna men var lite mer reserverad och hängde mer på mig.


Små söta ulliga kaniner fanns det med.. Nästan så att jag smugglade med mig denna lilla ulltuss hem.


Dessa var också helt bedårande.


Det är kul att hoppa i hoppborg. De tog 30 hutlösa kronor för 10 minuter under Sommarknäppen. Men men vill grabben hoppa så ska han få hoppa. Även om det bara var skoj i ca 5 minuter. Dyra minuter.



Tivolit som var uppställt under Sommarknäppen var världens sunkigaste tivoli. Denna "flygande haj" Åkte upp i luften, snurrade ett par varv o stannade ca 2 meter upp. Där satt laban o en tjej till o såg uttråkade ut. De som skötte karusellen fick snurra igång den med handkraft varje gång som den stannade. Skulle aaaaldrig våga att sätta mig i nån karusell typ virvelvind på dessa ambulerande tivolin. Finns väl risk att man hamnar borta i "tjottahejti" då.


Det finns mycket gulliga änder i vattnet i Vadstena. vi matade dem med lite pizzakanter. Det värsta var ju att fiskmåsarna var rätt så På o aggresiva o snappade åt sig maten innan änderna fått ändan ur...



Men det fanns en liten kaxig andunge som jagade iväg måsarna. Liten men tuff.

Mamma o två bäbisar.


Kan detta vara Normlösas svar på Fonta di trevi??? Jag tycker ju att Laban är sötare än Anita Ekberg. Men jag är väl kanke inte rätt person att svara på det.

O här har Laban lyckats få i mig i poolen. Det var skönt, för det var så oerhört varmt o klibbigt i lördags.

Siså, det var ett par bilder denna gång. Jag lovar att uppdatera under min semester.


Kommentarer
Mie

Jag inbillar mig varje sommar att jag ska vara så där fräscht sund. Men när hösten kommer och jag summerar märker jag att det blivit för många glassar och för mycket rosévin. Men i år så... ;)

Kram

2010-07-07 @ 11:29:29
URL: http://mies.webblogg.se/
Anette

@mie... Jaa jag vet jag är likadan. Men något år kanske man lär sig. Kanske blir det i år. Jag har iallafall klarat min första semesterdag bra. Det gäller att bita ihop o inte frestas vareviga dag.

2010-07-07 @ 19:59:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0