Solen..

SolÄr verkligen helt underbar just nu. Det är så skönt att vakna upp på morronen o se att solen skiner. Det är ju också en fördel att bo nära vattnet så det bara är att hoppa i o svalka sig när det blir för varmt på land. Laban tycker också om att bada. När vi badar från bryggan så måste han ju ha flytväst på sig. Men vi har ju bara ca 3 km till badplatsen o där kan han härja rel. fritt.

Imorgon kommer jag att köra vägning. Jag har fuskvägt mig lite under veckan o det verkar luta åt ett minus. Hur mycket får jag se i morron. Efter marängtårtsätandet i tisdags har jag inte fuskat något. Jag har ätit mycket jordgubbar och eftersom det har varit så varmt under dagarna så har jag käkat mest filmjölk till lunch. Men jag har inte gått hungrig några längre stunder och jag har inte heller varit stupmätt. En skön känsla. Jag har sluppit den "obligatoriska" huvudvärken som jag fick förra gången som jag drog ner mycket på kolhydraterna och det är jag ju tacksam för. Försöker också att komma ihåg att dricka mycket vatten.



Imorron är också tanken att vi ska ta en tur till Vadstenaknäppen. Jag såg att de ska ha ett "barnens zoo" uppe vid rödtornet. Vi var där för två år sedan och laban äääälskade att klappa gulliga kaniner (ja inte bara han, jag var inne i hagen o kelade med gulliga ullbollar jag med.) Det finns säkert en o annan karusell också som han vill åka. det ska tydligen bli rejält soligt o hett imorron så det är bäst att vi alla smörjer in oss ordentligt med solkräm. O inte glömma en handduk så att man kan doppa fötterna i Vätterns vatten om det blir för varmt.

På återhörande mina vänner.. Och nu är det bara ca 3 arbetskvällar kvar innan jag har seeeeeeemester. Så skönt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0