Sommaren är kort.

Är sommaren över nu?? Det har varit lite regnigt o trist i ett par dagar nu. Näääää inte är den över, det är säkert bara en liten formsvacka i vädret.

För att sammanfatta sista veckorna lite kort.
Laban har fyllt fyra och vi hade kalas i två dagar, det var fullt ös med släkten o kamrater.

Vi har varit ute på lite utflykter bl a en cykelfärd på Omberg som inte var att leka med. Vi tog våra 7växlade Skeppshultscyklar o trampade på. Tomas hade kollat ut en färdväg som såg bra ut på kartan. MEN den var rejält backig, dålig asfalt o det gick inte att cykla uppför. Laban satt på sin stol bakpå o vi puttade upp cyklarna uppför Omberg. Det var mygg, flugor och bromsar o en o annan fästing. När vi väl kom upp så var det grusväg nerför till Västra Väggar där vi tog en välbehövlig fika. Sen asfaltsvägen ner till Borghamna gick i ett flygande fläng. Jag förslog att vi skulle cykla kanalen den dagen men det vill inte Tomas... Men nu vet vi iallafall att det är jobbigt att cykla off-road på Omberg.

Jag har fått en ny mobiltelefon av Tomas. En försenad julklapp. Det blev en SE Xperia X10 mini pro, röd. Så fin och jag håller på som bäst att lära mig den.

Igår hämtade vi Tomas syster Tina för vi hade tänkt ta en båttur idag söndag. Men det är inte världens roligaste väder så istället kommer vi att åka o ta en buffé på Ladugård 206.

När det gäller lchf/gi tänket så har det havererat den sista veckan. I och med att både Tomas o Laban har fyllt år så har det blivit aaaaaalldeles för mycket av det goda. Att man åkte till Cloetta i Ljungsbro gjorde ju inte saken bättre o man har massor med gotter över. Jaja, får väl helt enkelt ta tag i saker när jobbet startar igen om några veckor.

Imorron måndag fyller labans kusin Mattias år så då blir det kalas i Vidalund. På tisdag åker jag, laban o Tomas till Göteborg. Det blir hotellvistelse, Universeum och Lisebergbesök. Laban är jättetaggad till att åka Flumride.

Nu måste jag hjälpa Tina med lite PS-spel. Laban har tvingat henne att spela little big planet.


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0