Vidalundbesök

Idag fyller Labans kusin Mattias år. Så vi ska ner till stugan nere i släktgettot Härnum. Hoppas hoppas hoppas att det blir uppehåll i regnandet så att man kan vara ute. Kommer bli väääldigt trångt i stugan annars. Vi kommer dock att åka hem till kvällningen igen. Vi åker ju til Göteborg i morron och jag har ingen som helst lust att sova över i stugan för den är bara obekväm o jobbig att vara i. Visst stugan kan vara mysig ibland, men jag kan känna sån vantrivsel där också. Kan vara charmigt utan el, rinnande vatten o toalett ibland. MEN kan också vara fruktansvärt jobbigt. Pricken över I i ångest är att det är så förbannat obekväma sängar. En våningssäng med hårda madrasser från typ 70talet. Min rygg säger NO-NO... O när man påpekar denna obekväma säng o div. brister för svärmor så sparkar hon bakut, för man kan ju inte ändra på någe som alltid varit på detta sätt.. Har det funkat sen stugan byggdes så funkar det än... o ingen har klagat hitintills... Näää sommarstuga utan bekvämligheter är inte riktigt min grej.

Skönt med hotellfrulle på onsdag ser jag fram emot iallafall.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0