Hellooo..

Tog väl en dag exra eller två innan jag tog tag i denna blogg igen.. Jag har haft noll ork att uppdatera här. Inte för att det har hänt så mycket utöver det vanliga.

Laban var krasslig för ett tag sen.. kräktes som en majonnäs-tub. Att en så liten person kan få ur sig så mycket är häpnadsväckande. Men han var jätteduktig o sa att  "nu är det bråttom" o så sprang vi till toan o han kräktes där.  Han fick vara hemma från dagis ett par dagar så det var kul när han väl fick komma tillbaka igen.

jag har också varit till gyn. i Motala o kollat den där "förmodade" cystan. Till min lättnad så var det inget där. Gynekologen trodde att jag hade gjort röntgen samtidigt som jag hade ägglossning o att det på plåten var en skrumpen gulkropp som de såg. Och den spolades sen ur min kropp i samband med mensen. Jag hade "botat" mig själv som hon sa. Snacka om att det var en sten som lättade från min kropp.

Något annat som inte lättat är väl just min kropp... Vem försöker jag att lura egentligen när jag säger att jag inte ska väga mig för ofta men ändå sköta mitt mat- godisintag. Har ju inte gjort annat än käkat helt knas.. Eller inte helt knas.. Men det har ju blivit för mycket godis.. o jag vet ju med mig att äter jag det så kommer suget o det är ett helvete att bli av med det. Jaja, ingen idé att beklaga sig. Jag är väl medveten om mina brister och det är bara att bita ihop o tacka nej. Nu börjar ju snöna att smälta och jag ska börja att ta tag i detta med promenerandet. Det kan ju inte bli varje dag eftersom laban inte gärna åker långa sträckor i vagnen längre. Men de dagar jag börjar jobba lite senare eller de dagar jag är ledig o han är på dagis så kan jag ju passa på att ta en liten bensträckare.
Det är verkligen så skönt att solen skiner o att takdroppet drippar ner.

På tisdag ska jag och Tomas på Fredrik Lindström i Linköping och det ska bli skoj. Farmor kommer och ska vara barnvakt.

Lägger in lite bilder så att det inte bara blir mina ord utan lite skoj att titta på..


Laban o Pussel... Pussel vill inte alls bli fasthållen o fotad.


Så här trött blir man efter att ha kräkits 4 ggr inom loppet av en timme.. Pussel är sympatitrött.


En morron ringde grannen till mig o sa att det satt en uggla i vår björk. Jag lyckades att tassa ut o var nog bara 2-3 meter från den innan den lyfte. Jag är glad att jag lyckades få en bild på den i flykten. Har fått reda på via vår fågelintresserade Benny på jobbet att det är en hornuggla.



Myyycket snö har det varit denna vinter.. Laban i sin söta "vovvemössa" Denna huvudbonad väcker stor munterhet när vi kommer gående.

En vas som jag kanske ska ta o sälja på Tradera.. Ett klumpigt härke. Jag bara inte vad denna "skapelse" heter och vad för pris jag kan sätta på den. Jag vet att det är en Anna Ehrner från Kosta Boda.. Finns det nån glasexpert som läser min blogg så kan ni gärna underrätta mig.


O på tal om tradera.. dessa auktioner har jag ute just nu.. Passa på att kolla de går ut tisdag onsdag.. Kanske kanske att det finns någe som du vill ha... http://www.tradera.com/search/result.aspx?alias=nessii


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0