Nu har vintern kommit.

För två helger sen var ju jag o Tomas till Malmö. Då var det typ 8 grader varmt o blåst. Två veckor senare är det snöstorm och 6-10 minusgrader. Vintern har kommit tidigt i år.

Jag har bytt söndag med Ylva idag eftersom jag ska på julbord nästa helg. Liiite att jag ångrar det idag eftersom det är snöstorm ut. Men jag har iallafall tagit mig till jobbet. Nu ska jag bara hem om ett par timmar. Jag hämtade upp Andreas en jobbarkompis på vägen till jobbet och jag ska skjutsa hem honom ikväll. Känns lite skönt att ha sällskap en bit på vägen ifall man skulle köra fast.

Vi har för övrigt tre julbord inbokade fram till jul. Nästa helg med kompisar. den 11e med min nya arbetsgivare i Linköping med hotell o respektive medbjudna. (inte illa pinkat) o så slutligen den 18e med mitt jobb. jag kommer vara så trött på julmat när julafton kommer. Men men det är ett i-landsproblem.

Igår satt jag och Laban ihop ett pepparkakshus. Köpte en modell på Citygross. En del svära och brännskador av socker blev det. Men till slut så fick vi hop huset. Så nu står det på ett skåp hemma o doftar gott. Laban frågar var o varannan timme om vi inte ska äta upp pepparkakshuset snart.

På återhörande.

P.S Spamalot var helt underbart rolig. Och hotellet som vi bodde på var sagolikt. DS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0