Julen

Jahopp, nu har vi firat jul i dagarna två. På julafton var vi hem till mina föräldrar och min syster med sambo och barn kom dit. Vi åt gott o tittade på tv. Tomten kom och laban var verkligen fascinerad av honom. Laban fick massor med Lego, ritböcker, pussel o en bok. Snacka om att vi kan bygga Lego i flera veckor nu.
Jag hade också varit snäll. Jag fick bl a. Presentkort på Kappahl, varma strumpor, en fleecefilt med ärmar, små ugnsformar, planktsteksplankor. Och av Tomas fick jag en ny mobiltelefon, en Sony Xperia Arc S
Den är sketasnygg. Jag blev lite paff när jag fick denna telefon. Visst hade jag sagt några gånger att jag tyckte att min telefon va lite liten o trist. Men inte tusan trodde jag att jag skulle få en mobil nu. Såååå tack älsklingen min.
På juldagen åkte vi till Åtvidaberg och fortsatte julfirandet. Med julmat, tvtittande, julklappsutdelning. Laban fick ännu mer Lego. Jag fick två flaskor vin, varma sockar, skinnhandskar och lite ansiktskräm En skön jul.
Vi sov över i Åtvid och kom hem framåt eftermiddagen idag. Skönt att komma hem igen. Borta bra men hemma bäst som det så heter.
Det blåser rätt rejält ute, tror väl att det är Dagmar som är i farten. Men än så länge är det inga träd som fallit i min närhet.
På återhörande.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0