Snart jul

Har inte uppdaterat på ett tag. Men nu är det snart jul och jag har pyntat liiiite hemma. Jag ju inte nån superpyntare egentligen. Men nån stake o en liten julkula har kommit fram. Ska väl ta mig i kragen och stryka gardinerna och sätta upp dem. På fredag blir det väl att leta fram plastgranen och granpyntet då känns det kanske lite mer som om julen nalkas.

Jag har gjort 6 olika sorters godisar som jag ska ge bort till mina nära i julklapp. Men fasen vad jag svor när jag gjorde en pralinsort idag. Det stod att man skule spritsa ut chokladsmeten i små snygga högar. mMen inte fasen gick det att spritsa för hasselnötterna fastnade ju i öppningen. Jag försökte att byta tyll men då blev hålet för stort o chokladen rann ut i pölar. Det hela slutade med att jag klippte sönder spritspåsen, blaskade ut smeten i en form och ställde in den i kylen. det där med finlir o pill är verkligen inte min grej. Men de blir gott och det är ju huvudsaken.

Julen blir att fira hemma hos mina föräldrar, min syster med familj kommer ner från Stockholm och sen på juldagen blir det att åka till Tomas mamma i Åtvidaberg och Tomas syskon med familje kommer dit. Det kommer bli röj i dagarna två.

Julklapparna är inhandlade nu ska de bara slås in också. Tänkte göra det imorron när jag lämnat Laban på dagis. Det går vattkoppor på dagis och det är en bunt med ungar som har varit sjuka o ett gäng med ungar som har det just nu. jag kan slå vad om att laban får det på julafton så vi får väl helt enkelt ha en plan B om det skulle ske.



Kommentarer
Eleonore

Va roligt att du gjort 6 sorters godis att ge bort, det är verkligen den bästa gå-bort-presenten till nära och kära och mycket roligare att få än en massproducerad chokladask :D

Åh så kul att du provade mandelnougaten istället, visst blev det en riktig höjdare? Håller med dig om att det faktiskt blev snäppet bättre än wienernougat. Det är ju så många smak- och konsistensvariationer som komplimenterar varandra :D

Kram!

2011-12-21 @ 10:46:17
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0