Nutrilettfundering...

Jag såg i ett flygblad att de sålde Nutrilett shake med blåbär för ett förmånligt pris. 15 påsar för 88 kronor. Hmmm tänkte jag då, kanske att man ska köpa ett paket o ta till de dagar man inte är superhungrig men vet med sig att man bör äta något för annars är jag garanterat hungrig inom en timme o då slinker det ner något onyttigt.

MEN, när jag sen läser på Nutriletts hemsida vad dessa pulver med "näringsriktig" måltidsersättning innehåller så blir jag nästan mörkrädd. Då käkar jag hellre 100 gram vit choklad (som inte ens är choklad) Nää jag sparar nog mina 88 kronor o köper någe bra istället. 

Quick Weightloss Blueberry Shake


INGREDIENSER:
Sojaprotein, fruktos, sojafiber, emulgeringsmedel (sojalecitin), soja fett pulver (sojaolja,
glukossirap, mjölkprotein, pentanatriumtrifosfat, trikalciumfosfat, naturlig arom),
mineraler (trinatriumcitrat, kaliumklorid, trimagnesiumcitrat, trikalciumcitrat, trikalciumfosfat,
natriumklorid, järnfumarat, zinksulfat, mangansulfat, kopparglukonat, natriummolybdat,
kaliumjodid, kromklorid, natriumselenit), torkad glukossirap, aromer (naturlig blåbär, skogsbär), 
färgämnen (rödbetsextrakt, antocyaner), stabiliseringsmedel (guargummi, xantangummi),
vitaminer (askorbinsyra, nikotinamid, D-α-tokoferylacetat, kalcium-D-pantotenat,
pyridoxinhydroklorid, riboflavin, tiaminhydroklorid, retinylacetat, folsyra, D-biotin, fyllokinon,
kolekalciferol, cyanokobalamin), sötningsmedel (sukralose, acesulfam K), maltodextrin,
surhetsreglerande medel (citronsyra). Kan innehålla spår av vete

De grejer som jag fetat är väl nästan det enda som är någorlunda "naturligt" eller????



Kommentarer
Mia Rangsjö

Nä satsa på dukan-dieten, bara proteiner och lätta mjölkprodukter första veckan, sedan får man lägga till grönsaker varannan dag till man nått målvikten. Sen ska man sakta tillbaka till vanlig kost genom att äta vanlig mat en dag i veckan. Hur länge beror på hur många kilo man gått ner. Sedan får man äta vanlig mat 2 dagar i veckan. När man gjort sina dagar (10 dagar för varje kilo man gått ner) så äter man vanlig mat 6 dagar i veckan och har en dag med endast protein livet ut. Jag började den 24 januari och har gått ner 4,5 kilo. Det jag tyckte är jobbigt är att inte äta frukt eller bröd, men man vänjer sig.. /Mia

2011-02-11 @ 21:25:28
URL: http://miarangsjo.blogg.se/
Grannen

Jag vet var man kan köpa ;)

2011-02-12 @ 21:22:42
anette [bloggägaren)

@Grannen.... JO jag vet också var det går att köpa. Det är just din arbetsplatsflygblad som jag syftade på. ;-)

Men jag tror nog ändå att jag avstår från detta pulver. Vet ju hur det slutar. Jag provar en påse o det smaker bläää, sen blir resten liggandes innan jag slänger det.

2011-02-13 @ 14:55:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0