Liten uppdatering



Jag glömde liksom bort att uppdatera i min blogg då efter det förra när jag skrev om skärpningen... Den första fredagen så hade jag stått still. Hade nog t o m ökat med ett hekto. Jaja, det var bara att bita ihop. Sen näsr jag ställde mig på vågen i lördags (15/1) så visade vågen på sköna -1,6 kilo Yes, yes, yes. Senare på eftermiddagen gick vi på bio o som alla vet kan man ju inte gå på bio utan att köpa godis. Nu blev det ju inga mängder att tala om så ingen fara på taket.

På lördagkvällen var vi till mina föräldrar för pappa har fyllt år. Mamma hade gjort en uuunderbart god Biff Stroganoff. Lite senare på kvällen när Laban gått o lagt sig drack jag lite vin, inte fel det heller.

Men idag är det söndag och jag hann att åka iväg till Citygross att veckohandla innan jobbet. Så nu är kylen återigen fylld med bra mat. Så nu är jag redo för en ny vecka o förhoppningsvis ett minus på vågen även nästa vecka.

Ute är det halkligt o slaskigt inge skoj alls. Jag har inte kommit iväg o tränat för det blir så kort om tid de dagar jag jobbar. Men jag ska verkligen ta tag i detta med träningen också. Det går ju att ta med Laban till gymmet, men han klättrar o far en del på löpbandet mm så jag har lite svårt med koncentrationen när han är med. Men jag får väl muta honom med någe gott/roligt så är han kanske lugn en lite stund. Mutor är bra ibland ;-)


Kommentarer
Eleonore

Härligt att du gick ner 1,6kg! Det är ju en väldigt bra bit på vägen :)

Visst är det skönt att veckohandla, det gjorde jag igår. Så spar man pengar, man har full kyl och så slipper man fundera på vad man ska äta från dag till dag :)



ÅH tack snälla! Som jag sagt till några andra också, ignorera frestelserna och kommentera iaf. Vill gärna ha kvar dig som läsare och kunna kommentera hit och dit :D

2011-01-17 @ 07:57:33
URL: http://fikamed.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0