Nystart, omstart, rivstart.. eller på ren svenska SKÄRPNING!!!

Jaha så då har i stort sett alla helger runt jul o nyår varit till ända. Mycket mat o godis har det blivit o jag har inte orkat att tänka tanken på att vara ordentlig. Här har det frossats på både det ena o det andra. Det har inte blivit mycket till motion heller. Mitt träningskort har legat bakom alla mina andra kort i plånboken o har inte plockats fram en ända gång på en dryg månad.
MEN, nu är det banne mig hög tid att få ordning på fläsket.
HUR ska jag gå till väga denna gång.. LCHF, GI, VV eller helt enkelt bara sunt förnuft.
Japp så får det bli, sunt förnuft. ät mycket grönskaker, drick mycket vatten. Ät av allt men inte alltid. Och framförallt röra på mig. jag känner att jag inte orkar med nån extremkur genom att utesluta ditten eller datten. jag vet ju hur jag ska göra o banne mig nu ska kilona väck.

Ställde mig på vågen i morse och till min förvåning så var det inte så illa som jag hade befarat. Vågen stannade på 81,5 och där har den stått ganska länge. Mitt första mål är att komma ner under 80. Vi får se om jag kör med någe belöningssystem. Man blir nog mer motiverad då. Hmmm får fundera lite under dessa dagar.
Mina vägdagar kommer bli fredagar så det gör inte så mycket om jag "unnar" mig någe extra under helgen.

Denna första dag har gått bra. Ska bli bättre på att dricka vatten igen så att jag slipper huvudvärken sonm gärna kommer smygandes.

På återhörande.


Kommentarer
tezz (dennis mamma)

lycka till:-)

ska bli kul att läsa om dina "fredagar"

2011-01-05 @ 22:02:30
Eleonore

Jag tror du kommer lyckas galant med din viktminskning! Är ett sunt tänkande att börja med små mål så de inte känns onåbara :) Ska bli skoj att se hur det går varje fredag!



Kul att du är med och tävlar! Håll koll imorgon kl 8.00 för att se om det är du som vinner dagens soppor. Annars får du en ny chans i samma inlägg :)

2011-01-11 @ 12:17:01
URL: http://fikamed.blogg.se/
Eleonore

Det är bra, man ska inte ge upp! Nya chanser varje dag tills på söndag ju :)

2011-01-12 @ 18:38:58
URL: http://fikamed.blogg.se/
Eleonore

Hur har det gått i veckan med viktminskningen? :)

2011-01-15 @ 10:04:51
URL: http://fikamed.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0