Pulveruppdatering...

Det går ju som smort detta. Jag började ju med pulverdrickande i torsdags förra veckan och det har gått förvånansvärt lätt. Jag dricker ju en shake på morronen och en på eftermiddagen som en lunch. Sen blir det en måltid på kvällen. Jag känner att det är det lättaste sättet eftersom jag jobbar kväll så skulle det bli så mycket "frågor" och sura kommentarer från min arbetskamrat som alltid är negativ till det mesta.

Sen känns det bra att ha en god kvällsmåltid att se fram emot. Visst har man haft hungerskänslor som heter duga. Och när jag har gjort något ansträngande som cykel och gräsklippning så har man haft lite yrselanfall. Men tar jag det bara lugnt då och dricker mycket vatten så går det att dämpa det jobbigaste. Jag har inte haft någe godissug under dessa dagar så jag är nöjd. Du undrar ni säkert om det gett någe resultat på vågen...... Jajemen säger jag då. Eller vad sägs om -4 kg på 6 dagar. Första dagarna var det säkert 1 kg per dag men då är det ju mycket vatten man tappar. Tills idag blev det "bara" 0,4 kg.
Jag kommer att köra på detta sätt tills mina påsar är slut så det kommer bli några dagar innan midsommar. Efter det kommer jag att äta ordentligt med mycket grönsaker o bra mat.
Jag har ju alltid varit skeptisk till pulverkurer o trott att detta inget är för mig. Men det kan ha berott på att de pulversmaker jag köpt smakat sågspån med dassig smak eller att jag startat vid fel tidpunkt på året. Just nu känns allt toppen och jag känner själv att mitt maghäng sakta men säkert "smälter" bort.
Uppdaterar snart igen med pulverrapport. kram


Kommentarer
Eleonore

Förstår att du är skeptiskt till pulverdieter, de är jättebra om man vill gå ner snabbt men ger tyvärr intet långvarigt resultat :) Den där tallriken med grönsaker såg riktigt smarrig ut!

sv: ja leta efter erbjudandet, man kommer ju snabbt upp i 4 paket :D Det är alltid skoj att ha fina burk i skafferiet!

2011-06-11 @ 10:32:07
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0