Bosu

Bosu= Both Sides Up....





 




Ja jädrar idag körde jag alltså ett Bosu-pass. Jag vet ju med mig att jag har taskig balans i vanliga fall. Men att sen kliva upp på denna "boll" gjorde ju inte saken bättre. Instruktören pratade om att ha kontroll o hitta sin balans o styrka o core.... Jorå nog kunde jag hitta lite av det. Men det där med att ha kontroll i rörelserna och balansen var det sisådär med. Jag kände mig mest som en kombination av en vinglig kalv o en viftande fågelskrämma på detta pass. Men jäklar vad jag svettades och jag kämpade. Jag kommer garanterat att ha träningsvärk i morron för jag kommer upptäcka små muskler som jag inte hade en aning om  att jag har.

Det passet gick ut på var att dels träna upp balansen. Stärka bålmuskulaturen, ryggen, rumpan. Det var en del "plankan"-övningar som varierades en hel del. Även lite flås tränades men jag blev inte så flåsig eftersom jag inte hängde med så bra i rörelserna. Men jag ska ge detta pass fler chanser så till slut kommer jag kanske ha en superbalans.

Bara en sån här enkel övning

Stå på runda delen på bollen o sen samtidigt blunda var svårt, jag ramlade av efter säkert bara 10 sekunder. Men som sagt övning ger färdighet.



Kommentarer
Eleonore

Det där ser ju kul ut men väldigt svettigt också! Gäller ju att ha bra balans där :D

Tack för dina frukost tips, ägg är ju en klassiker och kan göras i så många olika former. Gröt har jag lite svårt för men nu när julen närmar sig blir det nog en del risgrynsgröt iaf :D

Förstod nästan att ni inte skulle ha tid men ifall ni hade haft det är det ju alltid kul att se lite av omgivningen och då är julmarknaden perfekt :)

2011-11-24 @ 10:47:26
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0