Helg i Mariefred

I helgen var jag och mina kära i Mariefred. Vi tog tåget från Mjölby o efter två byten 3 tåg o en buss så var vi framme. Jag hade letat upp ett B&B som heter Frelo. Vi fick husera fritt i en trerums lägenhet. Familjen som har detta ställe bor själva på övervåningen. Det var ett kalasbra ställe så vi kommer säkert att återvända dit till sommaren igen. de frågade oss om vi var kattallergiker eftersom de har en kisse som hade sin kattlucka i lägenheten. Kissen var superfin o snäll så det gjorde inget att den kom o sprang ibland.
I söndags var det så jul/adventsmarknad. Vädret var ju inte det roligaste. Regn o blåst och plusgrader. Men men det var okej ändå. Vi tog en tur med det gamla ångtåget Mariefred-Läggesta t/r.
Det fina gamla stationshuset i Mariefred.
Detta ånglok byggdes på Motala Verkstad
I Läggesta så vänder tåget för att sen vända tillbaka till Mariefred.
Och så var vi tillbaka igen.
På sommaren så går det att ta en längre tur med tåget. Då går det mellan Mariefred och till Taxinge. Där finns ett fint slott där de har en mycket smaskig kakbuffé. Vill man inte ta tåget tillbaka kan man alltid ta ångbåten från Taxinge tillbaka till Mariefred, det är också en mycket mysig utflykt. Vi tänker ta den rundan i sommar.
Efter tågturen så hade jag sett att Leila Lindholm skulle vara på bokahandeln i stan och signera sina böcker. Så jag smet ifrån männen mina o gick till bokhandeln och köpte en av hennes böcker och fick den signerad. Leila är en av mina favoritkockar/kvinnor. Vacker o duktig på att laga godsaker. Och som den "beundrare" man är så var jag självklart tvungen att få lite bilder på henne.
Hon frågade om inte jag ville vara med på en bild o det är klart man inte tackar nej till det fastän jag ser hur fånig ut som helst på det fotot. Men det är så jag ser ut, inte mycket att göra åt det.
Och så en enskild bild bara på henne. Skoj att hon var i stan samma helg som en annan. Men nu bor ju hon förvisso någonstans i denna stad så folk kanske springer på henne var o varannan dag. Men för mig var det ju rena rama turen.
I helgen som kommer jag ska jag och min arbetskompis +chefer ner till Karlskrona på julfest. Ska bli skoj det med. Jag har börjat att fixa med en del julklappar. Det största problemet är till Tomas. Vad fasen köper jag till honom. Han har allt och han är något kräsen att köpa saker till. Jag får fundera lite.
På återhörande.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0