Mariefred

Jag och Tomas gifte oss i Mariefred 2005. Vi har försökt att åka dit nångång varje år efter det. I år har vi inte kommit dit ännu. MEN på lördag nästa vecka tar vi tåget dit och ska bo på ett B&B i två nätter.  Det är julmarknad den 1a advvent och då passar även museijärnvägen på att ha öppet så det blir att åka lite gammeltåg. Det gillar ju både Laban och Tomas.
Mariefred är en väldigt mysig liten stad med små mysiga butiker o kullerstensgator. Nu har ju jag bara varit inne i "centrum" o har dålig koll på ytterområdena. Men när man har kollat på mäklarnas sidor över hus som är till salu där så är det dyyyyra kåkar så det är nog inte helt fel att bo där. Nära till Sthlm men ändå ute på landet.  Näää jag har inga planer på att flytta men det är alltid skoj att titta på lediga hus. Återkommer med bilder (förhoppningsvis) efter vår Mariefredsvistelse.
Här kommer iallafall några bilder sen 2009.


Kommentarer
Eleonore

Mariefred är verkligen en mysig liten stad, har varit där ett par gånger och åkt ångloket och gått rundtur på slottet där. Mysigt på sommaren men kan tänka mig att deras julmarknad är underbar med! :)

2011-11-20 @ 18:18:27
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0