Helgen som gick

Invägning i fredags o denna vecka blev det -0,7. Alla minus är bra minus. Fast efter helgens kolhydratsfrossa så är det säkert ett redigt plus. Plus att jag har mensen på gång o då samlar jag på mig en del vatten i kroppen. Jag ska överväga om jag kanske ska ta en viktkoll varannan vecka bara för att inte känna denna stress. Jag ska ju neråt men det behöver ju inte ske på x-antal veckor.

Jag och Laban åkte upp till systra mi i helgen. Det gick bra att köra även om jag inte gillar att köra i Stocksholm, blir så nervös på all trafik är när det är tre filer i bredd. Som tur är så bor ju de på rätt sida om stan så det är inte så extrem trafik där jag ska köra. Men det är ändå så det räcker för att göra mig lite stirrig.
Vi hittade på lite allt möjligt. Det hade kommit mycket snö så vi bylsade på oss mycket kläder o gick ut o åkte pulka en stund, det var skoj. På söndagen var Alea bjuden på kalas på ett lekland och Laban fick följa med. I tre timmar lektes o busades det. De åt pannkaka, käkade glass o på slutet fick de en godispåse att ta med sig hem.
Vi åkte hem i måndags på förmiddagen. Kom hem vid 15tiden o två timmar senare så var laban på gymnastiken. Jag skulle inte ha pallat en timme gympa, ungarna måste gå på helt andra batterier än vad vi vuxna gör.
Nu är vi tillbaka i vardagen igen. jag är ledig idag och Laban ska snart iväg till dagis. Jag känner mig fortfarande helt matt o trött, men det kan bero på att min rygg är lite knas igen. Den tyckte inte om att leka o klättra på leklandet. Förhoppningsvis går det väl över om en dag eller två.


Kommentarer
Eleonore- Kokboksutmaningen!

Så mysigt med kalas, längtar till alla barnkalas man ska hålla :D

Haha ja det kanske inte är så bra att baka godsaker när man blir så frestad att prova och äta dem. Men tycker absolut du ska prova på macaroons någon gång, jag blev ganska nöjd med mina och det var kul att göra :D

2012-02-10 @ 15:04:48
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0