Jämna plågor

Faen vad jag är less på min kropp. Eller min rygg iallafall. Igår gjorde det så förbannat ont att jag bölade så fort någe gick mig emot. Tomas sa försiktigt att jag kanske borde ringa VC för att få någon typ av piller som gör att det lättar lite granna. Jag som egentligen avskyr att ta till läkarhjälp och pillertrill. Jag är väl av den "skolan" att bit ihop och tig så går det över. MEN jag tog iallafall maken min på orden och ringde. Jag har nu fått ut två typer av tabletter. En som ska vara muskelavslappnande och en som påminner om Ipren men som är lite starkare och som ska dämpa det onda. Jag tycker nog att de redan har hjälpt för jag kan iallafall gå någorlunda upprätt idag. Om det nu inte är "inflamationen" som börjar att dämpas igen. Men jag knaprar väl på med dessa tabletter i ett par dagar o hoppas att det är bättre efter helgen.
Jag ska även ha en telefontid med min husläkare för att kolla om hon kan skicka en remiss till ortopeden mm, för att kolla om en utredning ang mina besvär ska tas upp igen. Förra gången jag var till ortopeden så ansåg de att en operation inte var aktuell. Operation innebär en steloperation långt ner i ryggraden/svanken för att staga upp mina skadade kotor. En operation är ju egentligen det sista jag vill göra för det känns inte så lockande att ge sig in i ryggraden o rota på mig. Det ska tydligen göra väldigt ont efteråt och det är inte garanterat att det blir bra. Men men jag har kommit fram till att mina besvär kommer oftare och oftare så om detta är det ända som kanske hjälper så är det kanske bäst att lägga upp sig för läkekonsten.
Helgen för övrigt blir lugn. Just nu sitter Laban och Tomas o spelar ps3, Harry Potter lego o jag slösurfar. Imorgon blir det kalas. En liten killa fyllde 5 förra veckan och han ska ha kalas imorron. Det skulle vara riddartema så vi får hitta på något som skrutt kan ha på sig.
På återhörande, nu ska jag se om tvätten kan ta sig upp från källaren och sen om den kan vika sig av sig självt. Kanske för utöva lite Harry Potter-trollkonst.


Kommentarer
Cecilia Lindroth

Vi har fina riddarkläder som svärmor sytt till Mattias. Ni har väl inte vägarna förbi?

2012-02-18 @ 13:36:15
Eleonore- Kokboksutmaningen!

Usch att ha ont i ryggen är aldrig kul, det påverkar ju så mycket i både träning och vardag. Hoppas det snart försvinner!

Ja den kom för några veckor sen hit till stan så den borde finnas hos er också :)

2012-02-20 @ 10:19:35
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/
Mie

Usch.. stackars! Hur är det med ryggen nu då?

Hoppas den är som den ska nu så du kan både gå upprätt och träna!

Kram

2012-03-14 @ 09:14:54
URL: http://miesliv.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0