Lugn helg

Helgen här hemma har varit lugn. Igår lördag var kompisar här med sina två barn. Vi frossade i ost, kex o vin. Till efterrätt hade jag gjort en "kolapaj" . Enligt receptet skulle man koka en burk kondenserad mjölk i 3 timmar. Vilket jag gjorde. Meningen var att den skulle bli som en kolasås när den svalnat. Sagt o gjort den sjöd i tre timmar fick svalna av o sen när jag skulle hälla upp såsen över pajbotten så var den fortfarande lika rinnig som grädde... Hmmmm inte bra. Men "hemmaduktig" som jag är så kokade jag ihop en egen kolasås o det blev lika gott det. Mycket smarrig paj o kaloribomb.
Det är dags för mig att ta tag i kalolrierna o kosten. Har varit alldeles för mycket gottigheter den sista tiden vilket känns på kläderna. Men kanske inte just ikväll eftersom det blev paj kvar sen gårdagen ;-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0