På äventyr i Kumla

Idag har barnen i Mjölby kommun haft studiedag och jag är ledig från jobbet. Så jag, Laban och mormor passade på att ha en utflyktsdag till Kumla/Sköllerstad. Vad finns då där på dessa exotiska orter...? 
Joo följande.
 
Lithells Fabriksförsäljning. Det såldes korv, pastejer, kött, ost o en del andra delikatesser. Jag kom ut med en kasse som innehöll div. godsaker o jag betalade "bara" 230:- Nu har vi mat som räcker ett tag framåt. Korv är ju alltid gott. 
 
Sen snurrade vi vidare mot Kumla. Att ha en GPS med inaktuella kartor är inte att rek. Det hade visst dykt upp en del nya vägar o rondeller sen dessa kartor kom. Denna apparat lurade in mig på småvägar, bostadsområden mm mm. Men efter ett tag o en del snurrande kom jag rätt. I Kumla finns bl a Kumlabunkern. MEN det var inte den vi skulle beöka utan det blev istället ett besök på 
 
Jag gillar denna outlet mycket. Man kan hitta skor till bra priser. Denna gång var jag på jakt efter vinterskor. Jag hittade följande skor till det helt "okeja" priset 928:- Det är tredje-sortering dvs kan finnas något skönhetsfel eller också är det förra årets kollektion. MEN vem bryr sig om sånt, det viktiga är ju att skorna är varma o håller borta vätan o kylan. Framförallt var dessa lätta att ta på o av. Snören och dragkedjor kan ju vara värdelöst för en ivrig 6åring som inte har tålamod när man ska ut o leka på rasten. Nu får det bli en redigt kall vinter för nu är vi rustade på fötterna iallafall. 
 
 
På väg hem så körde jag utan GPS för den vägen kan jag.. jag kan ha gett mig den annars att denna datoriserade kartapparat skulle ha lurat iväg mig på hela andra vägar annars. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0