Träningsvärk

Ojoj idag har jag träningsvärk på nya ställen. Jag körde ett pass ToW dvs Tug of War som på svenska kan översättas till Dragkamp. På Campus ser ToW ut på följande vis. Ett långt rep är fastsatt i en talja i taket o ner till vikter. Man står en 5 meter bort o ska dra upp dessa vikter till taket o ner igen. Det är viktigt att stå rätt så att man inte knäcker ryggen plus att man ska använda klippt hela kroppen så att man inte bara drar med armarna. Det är verkligen en balansakt för kroppen.

Vi var 3 personer o vi drog 10 ggr var innan nästa tog över. Jag drog 52 drag sammanlagt de sista 12 var sittande där man gör på ett annat sätt. Ajajajaj, jag har valkar i händerna o blåsor på fingrarna o träningsvärk klippt överallt. Men kul var det, jag återkommer gärna på ett sånt pass. Jag var ensam tjej bland 3 killar men de var shyssta. De tyckte att det var kul med lite "nytt blod" i gruppen för annars brukar det tydligen vara en liten klubb för inbördes beundran.

Om jag ska redovisa vågen... Tjohooo säger jag. -2,1 första veckan o det är baske mig peppande om något. Vi kör på o hoppas på bra resultat även nästa vecka.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0