Förvirrat samtal

Jag satt på jobbet ikväll. Läste in de tidningar som jag hade på mitt pass. Jag delar en tidning med en kille nere i Karlskrona, killen heter Mattias.

Just som jag sitter där o läser så ringer jobbtelefonen. Jag tog som vana att det var min chef Anna  som ringde. Kollade dock displayen o ser ett nummer jag inte känner igen. Stammar fram mitt namn istället för jag blir lite ställd. En kille svarar -Hej Anette vad gör du.? Jag heter Mattias. Jag blir övertygad om att det är Mattias nere i Karlskrona o börjar bubbla som om allt är helt normalt. Efter ett litet tag säger han att han vill prata med en Emil..... Ehhhh vaaaa, nää det finns ingen Emil här. Vart har jag hamnat nånstans frågar denna okända Mattias.
Oj.. förklarar läget o varför jag lät så bästis o bundis med honom. Vi fick oss ett gott skratt o sen sa vi ajjö till varandra. Han ringde inte någe mer så jag förmodar att han fick tag på rätt Emil.
Så det kan bli..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0