Jahopp

Har återigen haft stillestånd här på bloggen. Men det har hänt en del skoj trots allt o jag har ändå inte haft ork att uppdatera. Men nu så...
Först o främst så har jag kommit in på den utbildning som jag sökte i mitten av april.
 
Jag kommer i början av september att börja en YH-utbildning som Massage- friskvårdsterapeut. Jag ska både jobba o plugga fram till sista december då mitt arbete upphör allt för att kunna spara ihop lite pengar. Terminen efter är min tanke att jag ska leva enbart på studiebidraget och sen så får Tomas stå för inkomsten. Så det är därför jag ska lägga undan så mycket jag bara kan dessa sista månader. det blir tufft men det är ju så trist med studielån. Utbildningen är på 2 år och det ingår mycket praktik vilket jag tror kommer att passa mig alldeles utmärk.
 
Vi har haft midsommar och vi åkte ner till stugan på midsommarafton o stannade kvar till söndagen som avslutades med ett 11årskalas. Det var riktigt mysigt denna gången. Tomas snickrade ihop en säng o så hade vi köpt nya madrasser så jag har sovit riktigt gott. Äntligen så har kanske min kära svärmor förstått att om vi ska vara där lite mer i sommar så måste vi få vara med o bestämma lite. Allt kan inte vara som det alltid varit dvs sängar från 70talet med tillhörande skumgummimadrasser.
 
Här kommer en liten bildkavalkad från stugan o midsommar.
Sysslingar o kusinbarn
 
Victoria o Moa Wallin
 
Som vanligt brukar det liras brännboll på kvällen
 
Cilla o Victoria
 
en fin fjäril som jag lyckades fånga på bild
 
Coola kossor
 
 
Laban är ingen badkruka.
 
Några dagar innan midsommar åkte Labans fritis till ett ställe som heter Fiskarp och jag följde med under dagen för jag skulle jobba på kvällen o kunde inte vara med då. Så jag fotade lite då med.
 
Glass på Torpön
en av Labans fröknar hade med sig sin hund Elliot
 
Bad i kaaaallt vatten
 
På färjan över till Torpön
 
 
Fin mås.
 
Nä nu får det räcka med bilder för denna gång.
Hur har det gå gått med vikten.. Hmmm jag känner att det är superjobbigt med att vara skötsam så här på sommaren. Man fikar, äter o mumsar gott om dagarna. Jag börjar morronen med att regga min frukost men ju längre in på dagen jag kommer ju mer slarvar jag. Har inte väg mig på nästan två veckor. Hitintills har det ju visat minus sen Teneriffahemkomsten men det är segt o går sakta. Men jag har ju sagt att det är bra att det går sakta för jag vill ju njuta lite under tiden.. men som sagt.. Det är kanske lite för mycket njutning. Jag ska iallafall skutta upp på vågen på fredag så får vi se.. Om det visar plus så är ju inte det så konstigt med tanke på att midsommarhelgen bjöd på mycket gott.
 
På lördag ska vi ner till stugan igen för det är 140års kalas.. Näää ingen i släkten är så gammal utan det är tre personer som har fyllt o ska fylla 40+40+60=140. Ska bli trevligt o gott...
 
På återhörande.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0