CV-ångest

Jag kommer ju så småningom att bli arbetslös.. Jag vet bara inte när. Det yrke jag har kommer att "dö ut" och alla tidningar kommer att bli talsyntes. Därför har jag nu börjat att gå till Trygghetsrådet för min arbetsplats är kopplad dit. Min kontaktperson bad mig att påbörja ett CV till nästa gång vi ses... Och fyy vad jag tycker det är svårt att få ner på papper vad jag har sysslat med dels de sista 15 åren o dessförinnan när det gäller kurser o utbildningar.
Förra gången som jag sökte jobb skrev man en meritförteckning och ett personligt brev. Nu ska det vara mer "lull-lull" o man ska marknadsföra sig själv som värsta "avelstjuren". Det ligger liksom inte för mig att framhäva mig själv. Och jag har ju inte heller en aning om vad jag vill göra,. Jag vet ju vad jag kan..... O sen så får man ångest bara av att läsa en jobbannons för jag förstår ju knappt vad arbetsuppgifterna är.
Jaja, jag har iallafall börjat att knåpa ihop ett CV så jag får väl ihop något tills det är dags att träffa min kontaktperson.. Sen får vi se om det är stora blåpennan som kommer fram med felbockar i marginalen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0