Crappy week... Eller skitvecka på ren svenska

Eller nu är det ju inte hela veckan som varit skräp.. Utan det är mera att jag har slarvat så mycket med mat o godis. Har varit sugen på saker o ting o ätit alldles för mycket onyttigheter. Därför kom jag till beslutet att jag struntade i att väga mig i lördags o var slarvig under resten av veckan. Idag söndag så var vi hem till min mamma o pappa o käkade söndagsmiddag för labans kusiner har varit nere ett par dagar för min syster med sambo har varit på en weekend i Paris.  Sååå imorron kör jag igång igen o är ordentlig med maten o inget förbaskat slarvande med godis.
 
I onsdags var jag o käkade lunch med en kompis som jag inte hade träffat på 5½ år. Vi bor ju bara ca 3 mil från varandra o hon jobbar i Skänninge o det är ju bara nästgårds från mig. Men ändå har det gått så lång tid sen vi sågs sist. Men så kan det ju vara ibland. Tiden bara går o man går liksom förbi varandra av massor av olika anledningar. Vi lovade varandra att det inte ska gå lika lång tid tills vi ses nästa gång.
 
I fredags var jag o laban till Bill&Bull med småkusinerna Alea o Clara. Det var superskoj. Vi åkte rutchkana o busade runt.
 
Jag hoppas hoppas att det är lite bättre väder imorron för jag är sugen på att ge mig ut o cykla en runda. TjejVättern närmar sig ju och jag har inte så många mil i benen. Det är bara såå trist att det alltid ska blåsa motvind var man än beger sig här på landet. Om det inte spöregnar imorron så ska jag ge mig ut en tur. Kanske förena nytta med nöje o bege mig till Mjölby för att handla lite grejer på Lidl..
 
Som sagt.. Ny vägning på lördag o jag hoppas att min slarvvecka inte ger för dystra resultat på vågen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0