Nu har det börjat

 
Jajemen nu är jag på G.. I går måndag började skolan. O inte lite lugnt o fint.. Nääråå första timmarna var det mycket info om skolan o kursplanen. Sen på eftermiddagen så satte vi igång med manuell medicin dvs massagen. Vår lärare visade lite lätt olika grepp som man använder sig av inom massagen.
 
Jag var lätt luddug i skallen när jag sen kom till jobbet på kvällen. Idag tisdag så startade vi med Humanbilologin dvs Antatomin..Som bilden visar så ska vi lära oss alla muskelgrupper, fästen, leder mm mm på latin.. hej o hå. Vissa namn är krångliga att läsa. O jag som tycker det kan vara nog så krångligt att läsa polska speedwayförares namn..
Eftermiddagen kom o det var nu dags för massagen. Två o två vid varsin massagebänk.. Av med kläderna o lägg upp dig på bänken.. ;-) Läraren Conny visade först hur man ska göra, vad man ska tänka på o framförallt hur man ska stå utan att knäcka ryggen av sig. Jisses... det var svettigt. Jag var klippt genomsvett efter dessa timmar. Men sååå kul.
Nu längtar jag efter att få hem min egna bänk så att jag kan börja öva på mina nära o kära o andra i min omgivning. Det är bara att höra av sig till mig om någon är intresserad av att vara "försökskanin"
 
Om några veckor ska vi ta emot våra första kunder. Huvva vad det kommer att kännas pirrigt när vilt främmande person kommer till mig för en behandling..
 


Kommentarer
Mie

Så synd att vi inte bor närmare varandra. Du hade kunnat öva hur mycket som helst på mig! :)

Svar: Sant "Sis"... kan vara liiite långt att ta med sig bänken till Uppsala.. Men om jag har vägarna förbi så ska jag fundera på det.
Anette

2013-09-03 @ 20:17:16
URL: http://miesliv.wordpress.com
Tomas Krüger

Jag har första tjing, så det så. Fast jag kan omöjligt ha lika många muskler som gubben på bilden. Fast Gluteus Maximus, den har jag till och med två av... ;)

Svar: de flesta har väl två skinkor,, o har man det inte så är det något allvarligt fel på denne person.. Jomen visst älsklingen du kommer alltid på första plats.. iallafall så länge jag måste öva o inte får pröjs för det ;-)
Anette

2013-09-03 @ 23:18:05
URL: http://tomaskruger.se/
Johan Rangsjö

anmäler mig som försökskanin

Svar: Jag ska ha dig i åtanke Johan.. Jag har ju fått hem bänken nu...
Anette

2013-09-05 @ 09:38:52
kaffemorsan

Kul med kurstart.. och pratar vi ändå om muskler så är det mycket nödvändigt att bruka godis under föreläsningarna. Det är nämligen bra för käkmuskulaturen har jag hört. (var källkritisk, källan är nämligen inte så pålitlig;)) Men peps har jag ALDRIG hört talas om, detta borde testas!

Svar: Tack för tipset om att träna käkarna under lektionstid.. Nu tror ju jag att det blir lite jobbigt att tugga godis i klassrummet för det är en så liten klass o litet klassrum så det är svårt att smyga med sitt ätande.. Bättre att ta det efter skolan så slipper man bjuda ;-) Eftersom jag bor i Cloettas mecka... Nära till både Ljungsbro o Linköping så ramlar jag in i Cloettaboden ibland o köper godis som är lite andra sortering på... Gör inte mig ett någe att godisarna har lite felaktig färg eller form.. Smakar lika gott för det.. Du får googla på Pepskulor så kanske du blir lite klokare.
Anette



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt liv i bloggform

Mitt liv o min matdagbok blandad med familj & jobb.

RSS 2.0